2009年10月23日星期五

感言。。。

来到了kitschen打工。。真的很辛苦。。。
难怪,
老豆从来都不太同意让我们姐妹去打工。。
原来。。
打工是这么回事。。

这些日子,
除了辛苦打工以外,
看的事情也越来越广。。
我越来越觉得自己好幸福。。

原本觉得自己是家庭没什么了不起。。
虽然不能像一些家户,每年出国,全身名牌。。
但我们不愁穿,不愁吃的。。
每天无忧无虑,开开心心的过日子。。

当我来到了工作地方,
我才知道,
不是每个人都这样。。
有一些,连上学的学费都拿不出。。
有一些,没有一顿饭是吃饱的。。
有一些,连十块钱也没有。。

也让我明白,父母赚钱的辛苦。。
钱并不容易赚。。
它是经过无数的付出和努力而得来的东西。。


我啊,拆知道我真的真的好幸福。。
幸福透了!!!呵呵呵。。。
我要谢谢我爸爸妈妈。。
辛苦赚钱。。
让我无忧无虑的过日子。。

2 条评论:

Vernon 说...

Shanny,

What you have written is 100% true. Our parents have worked hard for us to be where we are today. Therefore we must treat them with love and care and respect.

For those of us who have been blessed with this privilege, I think we should help those who are less fortunate. I believe, that by helping others, we ourselves achieve a higher level of morale. However, this is only possible if the help offered is sincere and there is no hidden agenda.

弟子規 - A guiding principle that I believe will help us all in becoming a better person. Amitofo

乔伊斯~jOyCe 说...

不管怎样,都要加油哦!